Google index
Die Google Index ist der Prozess der Sammlung, Analyse und Speicherung von Informationen über Webseiten, der von den Google Index (genannt Googlebot) durchgeführt wird. Wenn ein Nutzer nach Informationen sucht, ruft Google die Ergebnisse aus einer Datenbank ab, die indizierte Informationen enthält. Dieser Prozess umfasst die Überprüfung des Inhalts der Seiten, der Linkstrukturen und der Metadaten, damit Google ein besseres Verständnis des Inhalts jeder Seite erlangen und diesen den Nutzern anzeigen kann.
Um die Indexierung zu verbessern, müssen Webmaster sicherstellen, dass ihre Website strukturell optimiert ist und qualitativ hochwertige sowie relevante Inhalte bietet. Faktoren wie die Ladegeschwindigkeit der Seite, die Verwendung geeigneter HTML-Tags und die Optimierung von Bildern können einen erheblichen Einfluss auf den Indexierungsprozess haben. Darüber hinaus hilft die Bereitstellung einer Sitemap Google, neue und aktualisierte Seiten leichter zu finden. Letztendlich führt eine angemessene Indexierung zu einer erhöhten Sichtbarkeit der Website in den Suchergebnissen und zieht mehr Nutzer an.
The term indexing describes the inclusion of information in an index. Durch die Aufnahme von Informationen in einen Index sind wir beruhigt, dass die Informationen nicht verloren gehen oder gelöscht werden, und alle wichtigen Themen oder Informationen befinden sich in einem völlig sicheren Raum.“
An index is generally a directory whose contents are sorted by names or keywords. Deshalb können diejenigen, die einen Index nutzen, problemlos auf jede gewünschte Information zugreifen und diese bei Bedarf verwenden.“
Search engines like Google also work according to this principle: when a user starts a search query, the search engine does not search the Internet, but rather its own Google Index . Without the index, search engines would not work as we are used to.
The process of adding websites to the Google directory is called indexing . It starts with the crawlers we already know .
The Google crawlers
The crawlers move from page to page using links and deliver their results to Google . There, the content is sorted into the index based on relevant keywords – similar to a library .
If a user now enters a term in the search mask , the query is compared with the index. The Google algorithm then displays results that match the topic and search intent.
Now we know what indexing is, the question remains how long indexing takes on Google?
It can take different amounts of time for your website to be indexed by Google Index– from a few seconds to more than a month.
This depends, among other things, on whether the crawlers have to find your website organically via links or whether you point them to it directly.
Make your website visible on Google
Hmm, how do I make my website visible to Google crawlers ?
If you are not in a hurry, you can simply wait for the crawlers to find your site on their own.
For this to work, the following requirements must be met:
There must be links to the page: the more there are, the more likely Google will find you.
The content must not be blocked for crawlers.
The content must be readable by the crawlers.
Of course, it goes faster if you actively take care of indexing . To do this, you can create an XML sitemap and submit it via the Google Search Console (you can read how to do this here ). This gives Google a list of all relevant pages and allows it to index your website in a targeted manner.
Many content management systems and WordPress plugins offer you the option to create or update the sitemap with one click.
Unfortunately, successful Google index does not mean that your website will be easily found via Google. The ranking of the many indexed pages depends on a number of factors. These include, above all, relevant content that interests your target group and provides added value.